Friss topikok

  • Napcsapda: szia! egy teleszkópos horgászbot-szerű "alkatrészre" volna szükségem egy fejlesztéshez, amelyet s... (2016.09.12. 20:33) Horgászbotot építek, mert túl sok a horgászbotom
  • Chayenne: Jó, hogy ezt leírtátok.....bár előbb-utóbb én is láttam volna. Akár hová csöppenek, nem kell sok i... (2016.02.07. 17:12) Feedert mindenre!
  • Chayenne: Irtó jó írás! Élmény volt olvasni! 10-15 éve pergettem utoljára aktívan, és hát most jött el az id... (2016.02.07. 07:30) Pergető cucc
  • Chayenne: Nagyon jó írások.....de azért a kiegészítő cucc mizériát olcsóbban is meg lehet úszni, minthogy ma... (2016.02.07. 07:15) Motyók, amikre mindenképp szükségem van
  • DunaiHorgaszat: Annyit fűznék hozzá, hogy ha a Dunára mész( fővárosi szakasz pl, vagy Petróleum öböl ) és csak a l... (2012.09.04. 12:48) Feeder cucc

Botépítős interlude

2012.01.17. 14:00 vau

Megfelelő képek híján az orsós cikket még mindig nem sikerült publikálni, ellenben addig is kényeztetésképp: megvásároltam a Trio Zandereket, és félig le is pucoltam őket.

Okulásféleképpen pár tanulság:

- Ennyire félrehasznált blank nincs is a világon. Szerencsétlen pergetőbotként van árulva, közben meg lassú, mint szegény megboldogult nagyanyám. Ellenben úszós, fenekező botnak több lesz, mint kiváló. Ahhoz tökéletes a csillapítása, nagyon jól bírja a terhelést.

- Nem véletlenül nyolcezer forintos ez a bot. Bár a gyűrűk arra hivatottak, hogy bírják a fonottat, szerintem rövid időn belül meg fogják adni magukat. Tekintve, hogy az újranyelezéshez nem kell eltávolítanom őket, mert a botok háromrészesek, egyelőre maradnak. A ragasztáshoz szerintem valami egykomponensű valamit használtak, melegítésre meg sem nyikkan, kaparászásra sérül a bottörzs. Olvastam pár tippet egy botépítő oldalon, ami egy súrolószert-súrolókövet javasol. Hátránya, hogy lakkoznom kell...

- A parafa röhejes. Nem bánom hogy átvétel után ca. három percet tartózkodott a botokon, az igazán szar minőséget képviseli. Egy vékony rétegben parafára emlékeztető valami van rajta, alul őrleménynek néztem. Nem volt sok kedvem tanulmányozni, szerintem az első fagyban széthullott volna. 

Következő lépések:

- A parafát leszedtem, valahogy le kell tisztítanom a ragasztó maradványait, orsótartó marad. Kitesztelem, hogy melyik a legjobb távolság az orsónak, ahol dobni is lehet vele és még kényelmes is. Ha a jelenlegi nem jó, vágunk. Mármint az orsótartót, aztán amíg ki nem találom, marad nagyapáink szocreál megoldása, a szigszalag.

- Addig is zsugorcsövet kap első és hátsó markolatnak, és próbálok beújítani valami winding checket, amivel eltakarom az orsótartó végeit, illetve mivel nem lesz vastag hátsó markolat a véglegesen sem, záródugónak egyelőre egy anodizált fekete kapupánt-csavart kap lefűrészelve. 

Tudom, prosztónak prosztó, de béta tesztnek kiváló. 

A végleges változat egy ilyen kis szexi orsótartót kap:

http://www.cmw-angeln.de/angelgeraete-ruten-angelgeraete/angelgerate/Fuji-Fuji-Spinning-Reel-Seat-Set-SKSS/

És zsugorcső nyélborítást, ami alá egy dekoratív keresztszövést fogok készíteni vastag gyűrűkötöző cérnából, illetve a végeit hagyományos lakkozott bandázzsal fogom lezárni. Ha el nem cseszem, mert egy cipős dobozom van forgatómotor helyett. 

Beteszem a Gyűrűk Ura összest, egy karton energiaitalt és megpróbálok majd nem elaludni, miközben forgatom a nyelet száradás közben.
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kahuna.blog.hu/api/trackback/id/tr1003570689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIGHT CLOCK 2012.04.19. 12:50:27

Szia!
Hol tart a projekt? Átépítetted már a botokat?
Én is beszerváltam magamnak 3db. T.Zandert.
Az ára több mint kedvező a blank minőségét figyelembe véve. Hogy milyen strapabíró, azt igazolja több barátom is, akik több éves nyüstölés után, csak pozitívan beszélnek erről a botsorozatról. (3m./3.4m.)
A nyél kivitelezése viszont tényleg "moslék"! Ezért is érdekel, hogy mit sikerült alakítanod a boton.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.04.20. 17:43:56

@NIGHT CLOCK:

Szia!

A botokról lekaptam a nyelet, az orsótartót egyelőre fennhagytam, kíváncsi voltam, hogy a blankoknak mennyire jó a fogása parafamentes üzemmódban. Illetve megkapták a két 10000res Baitrunnert.

Sajnos rengeteg szabadidőm miatt egyszer jutottam le tesztelni, akkor viszont pontyot ugyan nem, de jópár szép csukát sikerült kiszedni velük.

A blank egyszerűen zseniális, nem tudok betelni vele. Ilyen olcsón még ilyen frankó botom nem volt.

Viszont jelen állás szerint nem változtatok az orsótartó elhelyezésén, talán egy két három centivel fog előbbre kerülni.

Ami rettentő fejfájást okoz, az az agresszív, hőre nem lágyuló ragasztó, amivel sikerült a parafát felapplikálni a nyélre. Még keresem a megfelelő oldószert, ami nem árt a bottestnek. Melengetéssel, kapirgálással sokra nem mentem sajna.

Ha minden kötél szakad, teljes hosszban zsugorcsövet kap és megpróbálom viszonylag egyenletesre csiszolni rajta azt a förmedvényt, hogy lehetőleg magának a botnak ne ártsak.

Hasonlóan reménytelennek tűnik a gyári matrica eltávolítása. Mivel minden idők leghosszabb botelnevezését sikerült felvarázsolni (Energoteam Classic Trio Zander 3.40), ezért a fölébandázsolás nem tűnik jó megoldásnak, csiszolni, oldani meg nem akarom.

Ha megvan a projekt, teszek fel képeket.
süti beállítások módosítása